دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸
 

اخبار

حمل یکسره اولین محموله گندم از بندر انزلی

حمل یکسره اولین محموله گندم از بندر انزلی
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از حمل یکسره اولین محموله گندم از بندر انزلی خبرداد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،  حمیدرضا آبایی از تخلیه و خروج اولین محموله گندم به صورت حمل یکسره از بندر انزلی خبر داد و اظهار داشت: این محموله نزدیک به ۳ هزار تن از مبدا بندر آستاراخان روسیه به بندر انزلی وارد و با همکاری گمرک برای اولین بار به صورت حمل یکسره با نرم تخلیه ۲۰۰ تن در هر ساعت به صورت یکسره تخلیه و بارگیری شد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان افزود: این عملیات تحت رویه ورود موقت از بندرانزلی به مقصد شهرستان مراغه خارج شد و قرار است با توجه به ارزانی مسیر و کاهش هزینه های تمام شده و امکانات و توانمندی های بندر انزلی بصورت مستمر این روند ادامه یابد.
دکتر آبایی با بیان اینکه این محموله قرار است با انجام پردازش مختلف در شهرستان مراغه به کشورهای دیگر صادر شود تصریح کرد: این محموله در کارخانجات مراغه تبدیل به محصول آرد شده و در نهایت به کشورهای همجوار همچون عراق صادر می گردد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به شاخص های مهم بنادر در جذب کالا و مشتری، خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی ممتاز بندر انزلی و نزدیکی و همجواری این بندر به مراکز و شهرستانهای دارای کارخانجات تولیدی و راه دسترسی جاده ای ایمن و آسان و همچنین برگزاری جلسات هم اندیشی و نشست های مستمر با مشتریان و معرفی فرصت ها و مزایای قانونی بندر انزلی و ارائه خدمات مطلوب تر، واردات و صادرات کالا در این بندر مورد استقبال صاحبان کالا قرار گرفته است که مطمئنا در آینده نزدیک با توجه به تاثیر مستقیم و مثبت این موضوعات در کاهش قیمت تمام شده، شاهد توسعه و افزایش روند رو به رشد تخلیه و بارگیری خواهیم بود.
گفتی است، بندر انزلی به عنوان قدیمی ترین و شاخص ترین بندر حاشیه جنوبی دریای خزر دارای امکانات و تجهیزات تخلیه و بارگیری کالاهای تحت حمل کشتی ها و کامیون ها بوده و همواره این بندر از قدیم تا به امروز به عنوان یک بندر مهم برای بازرگانان، تجار و خطوط کشتیرانی در شمال ایران مورد توجه بوده است . از دیرباز این بندر به عنوان دروازه اروپا برای مبادلات تجاری مورد استفاده قرار گرفته و برخورداری از مزیت هایی همچون نزدیکی با بنادر آستراخان و ماخاچ کالا در روسیه ، باکو در آذربایجان، دسترسی آسان به بنادر اکتائو در کشور قزاقستان و ترکمن باشی در کشور ترکمنستان ، دسترسی به بازار مصرف بالای ۳۰۰ میلیونی جمعیت کشورهای استقلال یافتـه شوروی سابق و کشورهای همسایه ایران و همچنین قرار گرفتن آن در مسیر کریدور های بین المللی ترانزیت ( شمال-جنوب ، تراسیکا ) و از همه مهم تر نزدیکی به مراکز اصلی و صنعتی کشور ایران، فلسفه وجودی بندر انزلی را نسبت به سایر بنادر شمالی در حوزه دریای خزر متمایز نموده است.
۱۷ مهر ۱۳۹۸ ۱۴:۱۱
تعداد بازدید : ۹۲۸